1. Gminny Samodzielny Publiczny Zakład Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Iłży prowadzi listy oczekujących na świadczenia z zakresu specjalistyki ambulatoryjnej (poradnia leczenia uzależnień i współuzależnienia od alkoholu oraz poradnia stomatologiczna), zgodnie z zasadami, o których mowa w art. 20 i 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. 2. Gminny Samodzielny Publiczny Zakład Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Iłży prowadzi dokumentację medyczną zawierającą dane i informacje medyczne dotyczące stanu zdrowia pacjentów oraz udzielanych świadczeń zdrowotnych w zakładzie.
Dokumentacja dzieli się na:
1) dokumentację indywidualną - odnoszącą się do poszczególnych pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych zakładu, 2) dokumentację zbiorczą - odnoszącą się do ogółu pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych zakładu lub określonych grup tych pacjentów.
Dokumentacja indywidualna jest prowadzona dla poszczególnych pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych na formularzach lub drukach, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w innej formie pisemnej (historia zdrowia i choroby, historia choroby, skierowania, zaświadczenia, orzeczenia, karty informacyjne). Dokumentacja zbiorcza prowadzona jest w formie ksiąg, rejestrów, formularza lub kartotek. Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21.XII 2010r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania. 3. Zakończoną dokumentację indywidualną oraz zakończoną informację zbiorczą przechowuje archiwum zakładu.
4. Dokumentację medyczną ambulatoryjnej opieki specjalistycznej oraz pogotowia ratunkowego przechowuje SPZZOZ - Szpital Rejonowy w Iłży.
5. Okresy przechowywania dokumentacji medycznej: - dokumentacja zakładu - 20 lat, - dokumentacja indywidualna, w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon. Po upływie okresów dokumentacja zostaje zniszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła.
6. Jeżeli zadania zlikwidowanego zakładu przejmuje inny zakład, zakład ten przejmuje dokumentację bieżącą i archiwalną zakładu likwidowanego.
7. Sporządzanie wyciągów, odpisów lub kopii pacjenta (wnioskodawcy) wydaje się nieodpłatnie.
8. Udostępnianie dokumentacji wewnętrznej pacjenta na zewnątrz zakładu organom i podmiotom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów następuje na podstawie decyzji Kierownika zakładu (przy zachowaniu poufności i ochrony danych osobowych za pokwitowaniem i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli udostępnia się oryginał dokumentacji).
9. Prowadzenie i archiwizowanie ksiąg rachunkowych reguluje ustawa o rachunkowości (zakład prowadzi archiwum ksiąg). |